تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۹۲۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتصال مجدد واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور 
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از اتصال مجدد واحد ۳۰۵ مگاواتی این نیروگاه حرارتی به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.
 

 

اتصال مجدد واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور 

 

 محسن حافظی گفت: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین بدلیل نشتی بخار از از لوله‌های بویلر از مدار خارج شده بود و با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و نیاز مردم و صنایع به انرژی برق سعی کردیم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل فنی این واحد تولیدی اقدامات فنی لازم را صورت دهیم.

وی با اشاره به قدمت ۴۴ ساله واحد شماره یک و فرسودگی تجهیزات این نیروگاه قدیمی گفت؛ یکی از مهمترین چالش‌های این نیروگاه بخاری، نشتی بخار در لوله‌های بویلر است که باعث کاهش سطح بخار مورد نیاز توربین و نهایتا کاهش و یا توقف تولید برق در این مجموعه می‌شود.

حافظی ادامه داد: با توجه به اهمیت تولید برق بویژه در شرایط آب و هوایی خوزستان، در یک عملیات جهادی و شبانه روزی همکاران ما توانستند در یک عملیات جهادی ۶ ساعته اقدام به تعویض تعدادی از لوله‌های معیوب و رفع این چالش در دمای محیطی بالای ۷۰ درجه سانتیگرادی کنند.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: پس از اجرای این عملیات نفس‌گیر، هم اکنون این واحد ۳۰۵ مگاواتی را در مدار تولید قرار دادیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار